Zakup Octawii III jakieś alternatywy ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rok z Bagien
    L&K
    • 2010
    • 1172

    #26
    Zamieszczone przez Mariow
    Właśnie przeglądałem sobie ofertę wyprzedaży Toyoty i Auris Kombi z silnikiem 130 km benzyna i z fajnym wyposarzeniem Premium z pakietem Comfort i lakier metalik wychodzi 74 000. Ciekawe czy ta wyprzedaż tylko na papierze czy coś mają w rzeczywistości na salonach.
    Cena całkiem ciekawa, a jak to jeździ ma ktoś doświadczenia. Nigdy nie jechałem Aurisem, a z takim silnikiem to wogóle i jak wogóle wyglada toyota jeżeli chodzi o jakość wnętrza w porównaniu do Octawii ?
    Są pojazdy w tej cenie.
    Zawieszenie bardzo komfortowe, ponoć bardziej niż Golfa.

    Tyle tylko, że nie ma silnika, który by jechał. Bo ten 1,6 nie jedzie.
    Zaczyna żyć od około 4500 obrotów.
    Jak komuś to nie przeszkadza, to nie bardzo ma się co zepsuć. Kupować i jeździć, o pardonsik, turlać się.... :diabelski_usmiech :wink:

    Komentarz

    • Łabik
      Rider
      • 2013
      • 346
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #27
      Zamieszczone przez ELM0
      Łabik, można wiedzieć ile wyceniono u Ciebie - "Zamówiona Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki"?
      76800zł Będzie rocznik 2014r.
      Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
      http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

      Komentarz

      • ELM0
        Ambiente
        • 2013
        • 224

        #28
        Zamieszczone przez Łabik
        Zamieszczone przez ELM0
        Łabik, można wiedzieć ile wyceniono u Ciebie - "Zamówiona Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki"?
        76800zł Będzie rocznik 2014r.
        No to ładnie 8) Gratulacje
        Octavia III Combi 1.4 TSI Brąz Topaz

        Komentarz

        • mat29
          Classic
          • 2007
          • 12
          • Octavia III (5E3)
          • CHPB 1.4 TSI 150 KM

          #29
          Zamieszczone przez Ralfik
          A zastanawiał się ktoś nad nową corollą?
          Witam

          Jeździłem służbowo poprzednim modelem corolki z silnikiem benzynowym130 km. Potwierdzam, że od 4 tys. Ten samochód zaczyna jechać, po przekroczeniu 5 tys. czuć, że przyspiesza. Wbrew pozorom, nie chodzi o szaleństwo lecz o zwykłe wyprzedzanie na tradycyjnych krajowych drogach. Żeby sprawnie przyapieszyć konieczne jest niemiłosierne "pałowanie" silnika - a to oznacza b.wysokie obroty i hałas. Jeśli chodzi o jakość wykonania wnętrza w tymże modelu dalece, moim zdaniem, odbiegała od OII FL.

          Jeśli chcesz mieć przyjemność z jazdy to lepiej zapomnieć szybko otym silniku.

          Obecnie jeżdżę O III 1.4 tsi (wcześniej OII FL 1.4 tsi) i różnica między silnikami toyoty i skody jest ogromna - z korzyścią dla skody (mówię o dynamice jazdy; z usterkami silnika nie miałem do czynienia ani w skodzie ani w toyocie).

          Pozdrawiam

          Pozdrawiam
          Octavia III 1.4 TSI Elegance (biała)

          Komentarz

          • Mariow
            Drive
            • 2011
            • 44

            #30
            W tym Aurisie to wnętrze jakoś mnie nie do końca przekonuje wygląda to jak kredens babci.

            Komentarz

            • paweł2
              L&K
              • 2010
              • 1405

              #31
              Zamieszczone przez Mariow
              Aktualnie jestem nastawiony na Octawię III kombi 1,4 TSI Ambiente cena zakupu około 75 000 jestem przekonany co do zakupu tak na 90 %, ale wiadomo rozważam też inne marki czy macie jakieś inne typy, alternatywy warte uwagi ?
              Oczywiście budżet gra tu pierwsze skrzypce, ale chodzi mi głównie czy za taką cenę można mieć coś "lepszego" od Octavii
              Skoro pisales ze Auris sie nie podoba ja proponuje Mazde3 2.0 165ps za 75k spokojnie kupisz pewny i niezawodny sprzet.
              Zamieszczone przez Mariow
              napewno w przypadku zakupu nowego posłuży mi na długi okres czasu ok 10 lat, przebiegi roczne rzędu 15 000 km.
              Skoro tak to tym bardziej japonczyk.
              Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

              Komentarz

              • greg505
                L&K
                • 2013
                • 1239

                #32
                Zamieszczone przez paweł2
                Zamieszczone przez Mariow
                Aktualnie jestem nastawiony na Octawię III kombi 1,4 TSI Ambiente cena zakupu około 75 000 jestem przekonany co do zakupu tak na 90 %, ale wiadomo rozważam też inne marki czy macie jakieś inne typy, alternatywy warte uwagi ?
                Oczywiście budżet gra tu pierwsze skrzypce, ale chodzi mi głównie czy za taką cenę można mieć coś "lepszego" od Octavii
                Skoro pisales ze Auris sie nie podoba ja proponuje Mazde3 2.0 165ps za 75k spokojnie kupisz pewny i niezawodny sprzet.
                Zamieszczone przez Mariow
                napewno w przypadku zakupu nowego posłuży mi na długi okres czasu ok 10 lat, przebiegi roczne rzędu 15 000 km.
                Skoro tak to tym bardziej japonczyk.
                O ile nie przerdzewieje
                Black magic

                Komentarz

                • Prekompilator
                  Rider
                  • 2013
                  • 420

                  #33
                  Cruze kombi jest tani i fajnie jeździ.
                  Silnik 1.4T jest słabszy od O3, ale jest też ciekawy diesel 2.0.
                  Cena - ok. 70 tys. z dobrym wyposażeniem.

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8030
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez greg505
                    O ile nie przerdzewieje
                    :szeroki_usmiech

                    [ Dodano: Wto 17 Gru, 13 08:57 ]
                    Zamieszczone przez Prekompilator
                    Silnik 1.4T jest słabszy od O3
                    ale można go z gazem fabrycznym zamówić w Oplu Astrze.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • Mariow
                      Drive
                      • 2011
                      • 44

                      #35
                      Panowie wczoraj oglądałem KIA CARENS 1,6 GDI. Za całkiem fajną wersję (M + klima automatyczna i pakiet skórzany) wychodzi około 75 000. Co wy na to macie jakieś doświadczenia z tym autem, wygląda całkiem ładnie i jest typowo rodzinny czyli van z 3 osobnymi miejscami z tyłu to jest super rozwiazanie.
                      Nie wiem jak ten silnik się sprawuje kto może coś powiedzieć to bardzo proszę o opinie.

                      Komentarz

                      • Prekompilator
                        Rider
                        • 2013
                        • 420

                        #36
                        Mariow,

                        ➤➤ Kia Carens IV - sprawdź tutaj opinie i oceny o generacji. ✅ Posiadamy największą bazę ocen i opinii w Polsce. ✅ Wejdź i sprawdź! ⭐

                        Komentarz

                        • Ralfik
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 225
                          • Octavia III (5E3)
                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                          #37
                          A co myślicie o fordzie mondeo , w tej chwili ceny zaczynają się od 63 tyś. Miałem kiedyś mondeo Mk3 i na pewno dużo lepiej się prowadziło od O3.

                          Komentarz

                          • robreg
                            L&K
                            • 2010
                            • 1195
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez Ralfik
                            A co myślicie o fordzie mondeo , w tej chwili ceny zaczynają się od 63 tyś. Miałem kiedyś mondeo Mk3 i na pewno dużo lepiej się prowadziło od O3.
                            Odnośnie tego, jak Mondeo MK3 się prowadziło, to równie dobrze co się prowadziło, to równie dobrze rdzewiało Jeśli tego nie poprawili, Mondeo nadal nadaje się tylko na auto służbowe
                            Pozdrawiam, Robreg.
                            ----
                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                            Komentarz

                            • greg505
                              L&K
                              • 2013
                              • 1239

                              #39
                              Zamieszczone przez Ralfik
                              A co myślicie o fordzie mondeo , w tej chwili ceny zaczynają się od 63 tyś. Miałem kiedyś mondeo Mk3 i na pewno dużo lepiej się prowadziło od O3.
                              Bralem pod uwage mondeo, ale wykonczenie srodka mi sie nie spodobalo.
                              Poza tym niedlugo bedzie mk5 i bylo by glupota kupno nowego mk4
                              Black magic

                              Komentarz

                              • Chris11
                                RS
                                • 2011
                                • 1587

                                #40
                                Zamieszczone przez greg505
                                Poza tym niedlugo bedzie mk5 i bylo by glupota kupno nowego mk4
                                ...a zaraz po tym, jak wyjdzie MK5 to wyjdzie nowy Superb, więc w sumie po co Forda... Ale, hmm, zaraz po nowym Superbie będzie nowy Passat to może jednak VW... A jak już wyjdzie nowy Passat to w sumie za chwile będzie może Octavia Coupe, więc czy to warto Passata...? A w sumie po Octavii Coupe to może będzie już Mondeo MK6... Może warto poczekać.

                                A warto dodać, że z dostępnych informacji Mondeo MK5 ma być dostępny... pod koniec 2014 roku.

                                Komentarz

                                • spike1314
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 61

                                  #41
                                  Też brałem Mondeo mk4 pod uwagę ale w końcu kupiłem O3 - ale porównując bo obecnie jeżdżę też Mondeo Mk3.

                                  - zawieszenie - niestety tu Mondeo jest zdecydowanie lepsze - O3 po przesiadce z mondeo jest strasznie twarde ale jednocześnie zawieszenie nie daje takiego wyczucia auta jak w przypadku Mondeo. Do twardości się już powoli przyzwyczajam ale na zakrętach mondeo idzie jak przyklejone - do O3 mam niestety ograniczone zaufanie - nie wiem jak to wytłumaczyć, wystarczy się przesiąść aby poczuć, że w O3 jest mniej pewnie i po prostu gorzej. Nie jest to co prawda tragedia bo kiedyś jak przesiadłem się na firmowe Seicento to w zakręcie na Prądnickiej w Krakowie widziałem się już na latarni i na 100% wewnętrzne lewe tylne koło było w powietrzu chociaż naprawdę nie jechałem jakoś przesadnie szybko. Dodatkowo ta twardość - w mondeo nie czuć w zasadzie po jakiej drodze jedziesz czy dziury czy poprzeczne nierówności, tory - w ogóle nie czuć tego na kierownicy na kręgosłupie. Co do głośności pracy - w mojej O3 z belką nie słyszę żadnych niepokojących dźwięków o których niektórzy pisali.
                                  - głośność - O3 jest głośniejsza już przy niskich obrotach, oczywiście plus taki że nie trzeba kręcić tak jak mondeo (mam 1.8 125KM) - przypuszczam że MK4 z 1.6 Ecoboost ma podobną charakterystykę jak tą co mam w 1.4 TSI O3. Nie wiem jak przy dużych prędkościach bo nie miałem okazji jak na razie przetestować O3 ale w mondeo jest dość cicho i pamiętam jak robiłem taki test - pogoniłem mocno na autostradzie mondeo i pytałem żony i syna (13 lat) jak myślicie ile jedziemy - jak mówili że 140 km\h to przeważnie miałem ponad 180 km/h jak 170 to był już max czyli ok 210 - więc praktycznie nie tylko nie czuli tej prędkości ale również nie słyszeli. Dawało to naprawdę komfortową, cichą podróż z prędkościami 160+. Ciekawe jak będzie w O3?
                                  - jakość - ciężko porównywać ponieważ O3 mam praktycznie 1 miesiąc i na razie wszystko jest TIP TOP, co do Forda to plastiki w mondeo są dobrej jakości i pomimo 160 tys km nic nie trzeszczy nie piszczy - mam nadzieję że O3 też da radę. Co do usterek to w Mondeo potrafią się psuć różne elektryczne urządzenia - alternator, cewka, wszystkie lampki deski rozdzielczej oraz wyświetlacza LCD, nie działa poprawne centralny zamek - potrafi sam się otworzyć bagażnik jak nie jest zaryglowany, przestał działać alarm, check engine - EGR - ogólnie trochę awarii miałem. Co do blachy to nawet nie wiem - dziur nie ma, rudej nie widzę i nic nie robiłem z blachą - auto z 2004 roku - mam zamiar go sprzedać więc mało mnie interesuje co będzie za 4-5 lat.

                                  Generalnie - jeżeli miałbym do wyboru w tej samej cenie O3 1.4 TSI i Mondeo MK4 1.6 Ecoboost - to raczej wybrałbym Forda. Takiej oferty nie miałem i do mk4 musiałbym dopłacić ok 15 tys wg ofert które miałem. Biorąc pod uwagę, to że w przyszłym roku będzie nowe Mondeo i MK4 strasznie spadnie w cenniku używanych oraz to że oba modele jako używane 5-6 letnie kosztują mniej więcej tyle samo wybrałem Skodę.

                                  Komentarz

                                  • JJJ
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 15

                                    #42
                                    Jeśli chodzi o silniki Toyoty to długo jeździłem 2.0 d4d i 1.4d4d czasem 1.6. Ten 2.0 d4d 124km jedzie podobnie do 2.0TDI 150km octavki i się ostatnio trochę zdziwiłem na drodze Nie ma go w nowej corolli, ale jest w aurisie kombi - siada pompa wody (80k-130k), czasem uszczelka pod głowicą (130k-200k), turbina (200k). Natomiast 1.4 D4D na łańcuchu słabo jedzie, ale bezawaryjny i mówię to na przykładzie floty 100 corolek, 1.6 na łańcuchu, nie jedzie, głośny, pali olej i ciężko go zajechać.

                                    Jeśli chodzi o MK4 na plus zawieszenie dużo lepsze od octavki O3. Siada czasem przekładnia, słabe końcówki drążków, tylnie dolne wahacze się wybijają ze względu na dużą masę, na szczęście są tulejki. Nie bity nie rdzewieje! Fajnie się prowadzi

                                    Komentarz

                                    • Mariow
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 44

                                      #43
                                      A czy brał ktoś pod uwagę YETI jak to wygląda w porównaniu z OCTAVIĄ głównie jeżeli chodzi o praktyczność dla rodzinny.

                                      Komentarz

                                      • robczech
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 22

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Mariow
                                        A czy brał ktoś pod uwagę YETI jak to wygląda w porównaniu z OCTAVIĄ głównie jeżeli chodzi o praktyczność dla rodzinny.

                                        Jak dla mnie dużo mniejszy bagażnik, więc odpada
                                        O3 1.4 TSI Elegance + Amazing + drobiazgi

                                        Komentarz

                                        • paweł2
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1405

                                          #45
                                          Za 75k to i Avensisa.Mondeo,C5 jest wybor.
                                          Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                          Komentarz

                                          • Prim
                                            L&K
                                            • 2013
                                            • 1040
                                            • Audi

                                            #46
                                            pyk

                                            Oferta kompaktowych kombi ostatnimi czasy znacznie się powiększyła. Rosnące zainteresowanie tego typu samochodami zamierza wykorzystać również Honda, wracając po ponad 10 latach z praktyczniejszą wersją Civica
                                            Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                            VW Jetta 1.2 TSI

                                            Komentarz

                                            • Mariow
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 44

                                              #47
                                              No tak tylko że to podstawowe wersje wyposarzenia z białym kolorem i najmniejszym silnikiem, taki 1,6 w Awensisie to raczej kiepsko jedzie.
                                              Ten bagażnik w YETI to chyba nie aż taki mały fakt z siedzeniami rozłożonymi to 400 czyli 200 mniej ale jest system siedzeń VarioFlex a to fajny bajer.

                                              Komentarz

                                              • trasat23
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 417

                                                #48
                                                Zamieszczone przez mac_aaron
                                                Za 75000 spokojnie kupisz 1.4TSI Elegance i jeszcze parę dodatków zmieścisz w cenie, jak dobrze poszukasz po salonach to 10-11% rabatu dostaniesz! Czyli spokojnie możesz zakładać, że kupisz auto warte jakieś 83.000 cennikowo.

                                                Takie rozwiązanie jest nierealne. 1,4tsi Elegance, to po rabatach cena ok.83000. Więc cennikowo jakieś 90000zł.
                                                www.kawapelnaslonca.pl

                                                Komentarz

                                                • witachu
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1319

                                                  #49
                                                  a gdzies tu padła nazwa Cruze. moim zdaniem też całkiem auto fajne ze rozsądne pieniądze, tymbardziej przy okazji wyprzedaży
                                                  OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                                  Auto Detailing: Dream Car Studio
                                                  (znajdź również na fb)

                                                  Komentarz

                                                  • mac_aaron
                                                    Elegance
                                                    • 2012
                                                    • 984
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez trasat23
                                                    Zamieszczone przez mac_aaron
                                                    Za 75000 spokojnie kupisz 1.4TSI Elegance i jeszcze parę dodatków zmieścisz w cenie, jak dobrze poszukasz po salonach to 10-11% rabatu dostaniesz! Czyli spokojnie możesz zakładać, że kupisz auto warte jakieś 83.000 cennikowo.

                                                    Takie rozwiązanie jest nierealne. 1,4tsi Elegance, to po rabatach cena ok.83000. Więc cennikowo jakieś 90000zł.
                                                    Specjalnie dla Ciebie zajrzałem do cennika i...
                                                    1.4 TSI/103 kW (140 KM) Kombi
                                                    Active 72 850 zł
                                                    Ambition 78 350 zł
                                                    Elegance 82 350 zł

                                                    a za 90.000zł jest z DSG.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...